‌محمد نظری

‌محمد نظری

فقط می‌دونم باید یه وبلاگی چیزی داشته باشم که توش بنویسم. پس خودم رو به موضوع خاصی محدود نکردم و اینجا از هر چیزی می‌نویسم.

فوتبالی شوید!

شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۵۴ ب.ظ

پیشنهادی برای بهتر شدن زندگی‌تان دارم؛ فوتبالی شوید!. 


خوب می‌دانم مدال و جام و پولش به شما نمی‌رسد امّا چیزهای مهم‌تری به شما می‌رسد و آن‌ها  "شادی" و "غم" هستند. شما از بردن تیم محبوبتان خوشحال و از باختش ناراحت می‌شوید. شاید بگویید آخر غم به چه درد آدم می‌خورد؛ اول اینکه همین غم است که به شادی ارزش می‌دهد، دوم اینکه جانِ من وقتی غمگین هستید و موسیقی غمگین گوش می‌دهید و گریه هم می‌کنید، احساس خوبی بهتان دست نمی‌دهد؟ سبک نمی‌شوید؟ وقتی اشک‌های گرم روی گونه‌هایتان جاری می‌شود، عالی نیست؟ اگر جوابتان به این سؤال‌ها  "نه" بود پیشنهاد می‌کنم بیشتر تجربه‌اش کنید. سومی هم این است. پس به این نتیجه می‌رسیم که غم هم خوب است. شادی که هم خودش خوب است و نیاز نیست که من چیزی اضافه کنم. حالا فوتبال چیزی است که هم غم را به شما می‌دهد و هم شادی را. علاوه بر آن فایده دیگری از فوتبال بر سر زبان‌هاست این است که در دو ساعتی که یک بازی فوتبال را تماشا می‌کنید، اگر آن بازی به اندازه کافی جذاب باشد دیگر شما به هیچ چیز دیگری فکر نخواهید کرد؛ نه به بدبختی‌ها، نه مشکلات، نه بدهی‌ها، نه خوشی‌ها و...  درمان نیست امّا مُسکّن است.‌(با اثر طولاتی مدّت) 

  این‌ها که گفتم البته دلایل منطقی هستند و در فوتبال ممکن است کارتان به جایی بکشد که هیچ دلیل منطقی‌ای برای کارهایتان وجود نداشته باشد. ساده بگویم؛ فوتبال همه چیز است. 

  مدتّی هوادار تیمی بشوید و بازی‌هایش را نگاه کنید، مطمئن باشید در روزهای تکراری زندگی‌تان تغییراتی ایجاد می‌شود، اگر هم نشد(که بعید است) ضرر نکرده‌اید، حداقل یک راه را برای رفع مشکلاتتان "تجربه" کرده‌اید. 




پی‌نوشت: نمی‌دانم چه ورزش‌ها یا مسابقات دیگری مثل فوتبال خوب هستند. دلیل انتخاب فوتبال، تجربه شخصی بنده بود. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی